SPA

Time is chasing YOU!

Wednesday, January 21, 2009

W19 Real Madrid 3 - 1 Osasuna

El Pipita scores again!!





Untuk week-19,Satu drama kontroversi La Liga dapat kita saksikan,di mana dengan kontroversi oleh linesman dan pengadil,Arturez Burull, Real Madrid menang 3 gol berbalas 1.

First half,permainan yang amat membosankan daripada players Los Merengues, di mana playmaker utama,Guti tidak beraksi kerana injury(4 minggu),dan role ini dipegang oleh Wesley Sneijder.Game ini amat mengecewakan kerana sumbangan daripada Sneijder tidak memberangsangkan, dengan set-pieces yang tidak menjadi dan vision yang tidak berpengaruh untuk membina gameplay.

Yang menjadi kontroversinye,Referee,telah menafikan penalti setelah Gago secara terang-terangan menjatuhkan Juanfran,bekas player muda Real Madrid,seorang winger kanan yang lincah dan sepanjang fist half ini,dialah yang paling memberangsangkan dengan dribbling dan crossing serta visi untuk mencari gol.

Akan tetapi,akibat daripada gameplay Real yang membosankan, Nekounam telah menjaringkan gol hasil daripada hantaran Plasil dari left flank dengan out-muscle Cannavaro(pendek sangat),
dan menanduk gawang Iker Casillas yang helpless.

Second half,Juande ramos,coach terkini Los Merengues, menggantikan Sneijder dan Cannavaro dengan Van der Vaart dan Huntelaar,di mana Lassana Diarra menjadi right back dan Sergio Ramos menggantikan posisi Cannvaro.

Pada minit ke-50,Ramos telah menjaringkan gol selepas men'curi' bola daripada Gago,perancang Los Merengues, dan merembat bola dari jarak 20-30 meter dan gk Osasuna,Roberto menampan bola ke golnya sendiri.


Pada minit ke-64, El Pipita Gonzalo Higuain, telah menambah jaringan,2-1 hasil daripada nice work daripada Robben.


Akhirnya,Robben menambah jaringan setelah dribble dari right flank dan merembat dengan kaki kirinya.GOL!3-1.Sekali lagi kita dapat lihat karekter team ini.Excellent Comeback!.


Full highlights


No comments:

nuff

Ad